Tefal GC774D OptiGrill 4-in-1 GC774D intelligente grill voor complete maaltijden rvs - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 39 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal GC774D OptiGrill 4-in-1 GC774D intelligente grill voor complete maaltijden rvs op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Kim 20-01-2024

Top grill

Ik heb de Tefal Optigrill 4in1 nu een aantal weken in gebruik en ik ben er zeer blij mee. Er zitten verschillende programma's op een oven functie en een BBQ functie. Het apparaat is heel veelzijdig! Het is makkelijk schoon te maken en kan gewoon in de vaatwasser. Inmiddels hebben we verschillende programma's uitgeprobeerd. We hebben lekkere dikke burgers gemaakt, biefstuk, varkenshaas en kipfilet van de grill gegeten en fajita's met de ovenfunctie genaakt. Al het vlees was mals en helemaal niet droog. De eerste keer ging het niet helemaal goed maar dat was omdat ik het bijgeleverde boekje met recepten en gebruikershandleiding niet had gelezen. Het is jammer dat er nog niet veel recepten op bv Instagram staan maar dat zal wel veranderen de komende maanden. Het is een super apparaat.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Lekker mals vlees

Samelg86 20-01-2024

Klasbak!

Klasbak! Mooie uitziende grill die de beloftes zeker waar maakt! Biefstukje wordt precies klaargemaakt net als de hamburgers en zelfs barbecuen is mogelijk. Ook handig om complete maaltijden mee te bereiden dus niet alleen om vlees, kip of vis mee te grillen. Wat zeker ook fijn en gezellig is. Lekker Met het hele gezin de grill gebruiken door uit te klappen

p***************@l****** 17-01-2024
Wat ben ik blij met de grill. Door de slimme functies kun je zorgeloos je eten bereiden. De voorgeprogrammeerde programma’s werken heel gemakkelijk, maar je hoef ook niet heel de tijd te controleren of je voedsel al bereid is hoe je het wilt. Mijn stukje zalm en vlees kwam er precies uit hoe ik het had geprogrammeerd. Het instructie boekje wat erbij word gegeven staat goed beschreven hoe alles werkt, maar ook echt in Jip en Janneke taal uitgelegd. Hierdoor kan iedereen het apparaat gebruiken en het optimale resultaat eruit halen. Het apparaat is niet klein, maar zeker niet storend en door de mogelijkheden die het heeft word je er blij van. Het opvang bakje voor het vet werkt prima en alles is makkelijk eraf te klikken. Het mag in de afwasmachine waardoor je na het bereiden niet helemaal moet afwassen. Ik vind het RVS aan de buitenkant wel even een poets werk, maar dit geeft wel het apparaat een luxe uitstraling en staat het mooi in je keuken. De bbq functie hebben wij gebruikt met kerst. Ik heb er verschillende soorten vlees op bereid en groente. Alles smaakte fantastisch en was makkelijk te bereiden. De groente was heerlijk om te breiden met de meegeleverde pan en die kun je nog voor zoveel andere dingen gebruiken. Wij hebben er ook een lekkere lasagne ingemaakt. Allen tips staan en instructie staan omschreven. Wij vinden het een top apparaat! Ik ga snel weer een lekkere tosti bereiden.

c*******@l****** 12-01-2024

Topgrill met vele mogelijkheden

Hele fijne grill met vele opties. Er zijn 9 automatische programma's aanwezig. Je kiest het product wat je wilt bereiden en zodra het apparaat voorverwarmt is piept de grill dat je kunt beginnen. Aan de hand van de verschillende kleuren kun je dan de garingswijze kiezen. Dit werkt uitstekend. Een lekker biefstukje medium bereiden is dan ook een fluitje van een cent. Ook zit er een manueel functie op de grill zodat je zelf via de kleuren een temperatuur kunt kiezen. De ovenfunctie is ook ideaal. De appelbeignets waren dankzij de ovenschaal vlug en heerlijk opgewarmd. De grill kun je tevens 180 graden open klappen zodat je beide grillplaten gelijktijdig kunt gebruiken. Of eventueel de ovenschaal samen met de grillplaat. Zelfs BBQ'en is mogelijk via de knop aan de zijkant van de grill. Dit heb ik gezien het jaargetijde echter nog niet gedaan maar staat zeker op de planning bij mooi weer. Echt, met dit apparaat is lekker eten bereiden makkelijk te doen. En als je klaar bent met bereiden klik je heel gemakkelijk de grillplaten los en/of verwijder je de ovenschaal welke gewoon in de vaatwasser gereinigd kunnen worden. De snoer om het apparaat aan te sluiten is ook lang genoeg.
Al met al wat mij betreft een topgrill.

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • de 9 automatische programma's
  • na afloop makkelijk te reinigen
  • ovenfuntie
  • app met vele recepten

Minpunten

• gewicht

Cgm Peters 12-01-2024

Super grill

Ik heb in de afgelopen weken deze 4 in 1 grill getest. En ben super enthousiast. Het installeren gaat gemakkelijk. Er zit een duidelijke gebruikshandleiding in. Je kunt op 4 verschillende manieren je eten bereiden. Mijn 2 favorieten zijn grillen op beide platen en de ovenfunctie. We hebben al heel wat lekkere maaltijden gemaakt. Denk daarbij aan tosties. Maar ook aan tagiatelle met zalm. Biefstuk, hamburgers etc. Maar ook een appeltaartje. En voor savonds op de bank een nacho cheese. De grill past automatisch de kooktijd aan op basis van de hoeveelheid en dikte van de ingrediënten. zijn,
9 automatische programma's voor gevarieerde maaltijden. De Tefal app met gerechten is super handig voor inspiratie en recepten .

Pluspunten

• 4 verschillende soorten grillen
  • 9 voorgeprogrammeerde programmas
  • Handige Tefal app

Minpunten

• Je kan niet zelf de tijd in minuten instellen

Hilde019 12-01-2024

Top-toestel

Dit toestel is wel heel groot. Maar ik ben er echt tevreden van. Mijn vlees is perfect zoals ik het wil. De vis is uitermate heerlijk. En mijn kip is nog sappig en mals. We gebruiken het bijna dagelijks. Echt heel handig in gebruik. Ook qua onderhoud en poetswerk is het een gebruiksvriendelijk toestel.

Pluspunten

• Onderhoudsvriendelijk
  • Gemakkelijk in gebruik

De alleskunner in de keuken! 10-01-2024

Alleskunner in de keuken

Deze grill doet wat hij beloofd en meer. Hij is zeer gebruiksvriendelijk, makkelijk schoon te maken en geeft de resultaten die je graag wilt. Ik gebruik hem ongeveer dagelijks. Bij de lunch een lekkere tosti en bij het avondeten bereid ik er vaak een bijgerecht in. Met name de oven functie is ontzettend handig hiervoor. Het scheelt een hoop tijd omdat ik nu de (normale) oven niet aan hoef te zetten. De BBQ functie is een leuke toevoeging, al gebruik ik deze het minste.

Hij ziet er goed en robuust uit. Hij neemt wel wat plaats in, maar gezien ik hem zo vaak gebruik heb ik hier geen last van. Het is zeker een toevoeging in de keuken!

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Perfecte resultaten
  • Gemakkelijk schoon te maken
  • Multifunctioneel

h********@h********** 10-01-2024
Super fijne grill. Door het automatische programma is elk stukje vlees mals en gaar. Ik hoef niet tussentijd te veel controleren hoe graag het vlees is. Door middel van een leuke geluidssignaal wordt aangegeven hoe gaar het vlees is. Dit werkt ook met tosti’s. Je kan vooraf aangeven hoe geroosterd je je tosti wil hebben.
Daarnaast is de bbqfunctie ook helemaal top. De optigrill kan 180 graden opengezet worden. Geheel buiten mijn verwachting worden beiden platen loeiheet.
Als ik een nadeel moet noemen is dat het gewicht van het apparaat. Het is aan de zware kant, maar voelt hierdoor wel degelijk aan.

Johan 09-01-2024

Topper!

Echt een alleskunner! Ik had al een goede, maar deze is nog uitgebreider en een stuk mooier. De vele accessories en functies, maken hem heel handig in gebruik. Alleen t opwarmen vind ik een beetje lang duren, maar verder perfect!

e************@g******** 09-01-2024

Top apparaat!

Wat een geweldig apparaat! Stekker in stopcontact, opwarmen, kiezen uit 1 van de 9 programma's, garings niveau bepalen en daarna genieten maar. Indien 180 graden geopend, kan er gebarbecued worden, waarbij genoeg vlees op de platen geplaatst kan worden.
Via de Tefal app zijn genoeg recepten aanwezig, waarbij de Optigrill ingezet kan worden; aanrader!
Ik beveel dit product zeker aan, voor een lekker stukje vlees of voor het bereiden van een maaltijd via oven stand.

Pluspunten

• Eenvoudige bediening
  • Snelheid
  • Eindresultaat

Minpunten

• Grote van de grill

y****************@z******* 08-01-2024

Multifunctioneel

De zware grill goed verpakt bezorgd.
Bij het openen viel het me op dat dit apparaat best wat ruimte zal innemen in mijn keuken.
Duidelijke beschrijving hoe hij werkt.
Bij het aanzetten gaat een lichtje branden en na een tijdje een piepje zodat je weet dat het apparaat is opgewarmd en klaar voor gebruik.
Gelijk aan de gang met de bekende tosti’s en die waren er snel klaar en perfect.
Daarna uitgebreid de vele mogelijkheden bekeken en ik het bijbehorende kookboek gelijk wat gerechten opgezocht.
9 verschillende programma’s ( vlees, burgers, worst, varkensvlees, kip, vis, zeevrachten, sandwiches en paprika) maken het nog makkelijker om het eten voor te bereiden.
Het bijgeleverde handboek is met de duidelijke plaatjes en afbeeldingen ideaal voor de dyslecten (zoals ik) om het gebruik van dit apparaat te leren.
De grill-functie is ideaal voor tosti’s, burgers en steak. (De eerste 2 gingen perfect, de 3e nog in de planning).
De barbecue was ideaal met kerst om te gourmetten maar op vakantie zal hij zeker vaker (buiten) gebruikt worden als barbecue omdat open vuur verboden is op de camping.
De oven is al gebruikt voor het afbakken van broodjes, het opwarmen van worstenbroodjes door de kinderen, dit hadden ze zelf al uitgevonden hoe het werkte.
De complete maaltijd is gemaakt met aan de ene zijde roerei met groente en aan de andere zijde het spek uitbakken.
Het is een multifunctioneel keukenhulp wat het grillen en bakken zoveel eenvoudiger maakt.
Het schoonmaken is eenvoudig, hij kan gewoon in de afwasmachine en ook met de hand is hij snel schoon (door de antiaanbaklaag).
Door de grote omvang heeft het best wat ruimte nodig in de kast en de prijs is best aan de hoge kant.

Pluspunten

• Makkelijk in onderhoud
  • Eenvoudig in gebruik
  • Multifunctioneel

Minpunten

• Veel ruimte nodig.
  • Kunt de gril niet vastzetten
  • Hoge aankoopprijs

Patrickwijk 08-01-2024

Wat een fijn apparaat

Al tijden zocht ik een multifunctioneel apparaat dat mij zou helpen met het perfect bereiden van eten. Geen droge biefstuk die proeft als een schoenzool. Met veel plezier de optiegrill ontvangen met daarbij het bakaccessoire. Snel uit de doos gehaald, ingredienten in de winkel en hop aan de slag. Dit alles met een super duidelijke handleiding. De optigrill is een apparaat om een complete maaltijd te bereiden waarbij het apparaat de kooktijd automatisch aanpast. Het bakoppervlak is ruim en het apparaat is 180 graden te openen. Met de tefal app zijn makkelijk maaltijden te vinden voor elke gelegenheid en met elke accessoire. Ik had een lekkere kogelbiefstuk gehaald. Deze heb ik bereid met het automatische programma. Het apparaat heeft 9 automatische programma's zoals rund, kip en vis. Ik heb eerst rund gebruikt voor de biefstuk. het opwarmen duurde even maar na de piep het vlees erop gelegd. Gewacht tot de piep met de oranje kleur en daarna een heerlijke cooked to perfection biefstuk naar binnen gewerkt. Verder het programma varken gebruikt voor een worst. Ook deze wordt weer heerlijk bereid. Deze door laten garen tot rood welke staat voor well done. Als laatste hebben we lekkere paninis gemaakt. Deze worden met de sandwich stand ook perfect gemaakt. Wij houden van knapperig dus even wachten tot de knop rood kleurt. Al met al een heerlijk apparaat waarmee je kan grillen, barbecueën, een complete maaltijd met de complete maaltijdfunctie kan maken en hem ook nog kan gebruiken als oven met de ovenfunctie.

Pluspunten

• Perfecte biefstuk
  • Fijne accesoires

Minpunten

• Wachten duurt lang als je honger hebt

Hattemtukker 06-01-2024

Zeer veelzijdige grill

Bij het uitpakken van de grill zagen we al gelijk hoe groot deze grill wel niet is en de vormgeving is echt geweldig, een pronkstuk op ons aanrecht. Tijdens het bereiden van een complete maaltijd met vlees, groente en aardappelen zagen we dat de kooktijd zich automatisch aanpaste aan het gerecht, echt superhandig. Tijdens de kerst hebben we de gril gebruikt als BBQ door de grill 180° te openen waardoor er een groot bakoppervlak gecreëerd wordt waardoor iedereen genoeg ruimte had voor zijn of haar gerechten. De Tefal app is een makkelijk hulpstuk bij het bereiden van de diverse gerechten, van boodschappenlijst tot het bereiden toe allemaal stap voor stap uitgelegd, echt ideaal en gemakkelijk. Er zijn 9 automatische programma's waarvan we de worst, vis en spek al gebruikt hebben, de coquilles zijn zo goed gelukt, echt een delicatesse. Kortom of je de Tefal OptiGrill 4-in-1 nu gebruikt om te grillen, barbecueën, voor een complete maaltijd of als oven voor bijvoorbeeld afbakbroodjes te bakken, het is de keukenhulp die niet mag ontbreken op een ieder aanrecht.

Pluspunten

• 4 mogelijkheden
  • Tefal app

p***********@h********** 06-01-2024
Groot en stevig toestel dat uitblinkt in veelzijdigheid. Helpt door de automatische programma's alles perfect te grillen en kan bovendien gebruikt worden om volledige maaltijden te bereiden.
Eenvoudig in gebruik en onderhoud.

t***************@g******** 05-01-2024
Inmiddels hebben we de optigrill 4 in 1 enkele weken in gebruikt en is deze al op veel manieren gebruikt. Enkel de bbq functie hebben we nog niet gebruikt. Met de grillfunctie kun je gemakkelijk tosti's, een stukje vlees of vis, etc grillen. De bereiding is eenvoudig met de optigrill. De oven is ideaal om verse pizza te maken of om je groenten als ovengroenten te bereiden. In de volledige maaltijd functie vinden wij de ovenschaal ook erg fijn voor het roerbakken van de groenten. De baktijd past automatisch aan in deze optie. Super fijn is dat je het apparaat 180 graden open kan klappen waardoor je een groter bakoppervlak hebt. De lekbakjes sluiten ook dan nog prima aan. Het apparaat is eenvoudig in gebruik, wanneer je eenmaal de programma's allemaal redelijk eigen zijn. In het begin is het instructie boekje nog wel nodig om het juiste programma in te stellen. Misschien dat de app daar helpend bij is, maar die heb ik zelf nog niet gebruikt. Met de 9 automatische programma's en daarnaast de mogelijkheid om het apparaat op 4 temperatuur standen in te stellen, kun je alle kanten op. Kortom: een multifunctioneel apparaat om heerlijke maaltijden te bereiden. Of je nu op zoek bent naar een grill, bbq, oven of apparaat om een complete maaltijd te maken; het kan allemaal.

Xandra 05-01-2024

Supergrill

Bij het ophalen van het pakket dacht ik al dat moet een flinke grill zijn en dat is ook gebleken, wat een supergrill. Gelijk de eerste dag heb ik van de mogelijkheid gebruik gemaakt om een complete maaltijd te bereiden. Tijdens het bereiden viel me op dat halverwege het proces de grill de kooktijd aanpaste waardoor de maaltijd perfect breid was. De tweede dag gelijk maar de Barbecue uitgeprobeerd door de grill 180° te openen waardoor er een mooi groot oppervlak ontstaat waar zeker 4 personen hun gerechten kunnen bereiden. Las in de handleiding dat er ook een Tefal app is dus die maar gelijk op mijn telefoon gezet waardoor een handig hulpje ontstaat die je helpt bij het bereiden van de meest lekkere gerechten. De grill bevat 9 automatische programma's, de sandwich, vis en varken heb ik reeds bereid en deze 3 gerechten zijn allemaal supergoed gelukt. De Tefal 4-in-1 kan grillen, barbecueën, een complete maaltijd maken en heeft een ovenfunctie voor bijvoorbeeld heerlijk lasagne. Deze grill is een echte aanwinst voor mijn keuken en raad dan ook echt iedereen aan deze grill aan te schaffen, zeker de moeite waard.

Pluspunten

• 9 kookprogramma's
  • 180 graden uitklapbaar

s*****@o********** 05-01-2024

Prijs/kwaliteit top

Ik ben aangenaam verrast met wat het toestel allemaal kan. Daar ikzelf geen keukenprins ben wist ik niet wat ik moest verwachten.
Het 1ste dat ik probeerde was vlees gewoon grillen en met niet geen rekening moeten houden door de automatische functie's. De cuisson van zowel de steak als de hamburgers waren zoals gewild.
Je kan er ook een volledig gerecht mee klaar maken en aangenaam dat er ook grote porties in klaarmaken geen probleem is.
Prijs/kwaliteit is dit een zeer goed product.

Pluspunten

• perfecte cuisson
  • Gemakkelijk in gebruik

Minpunten

• geen

Meisje-S 04-01-2024

Niet zomaar een grill

De Tefal Optigrill 4 in 1 een bijzondere grill. Het is een apparaat wat veel meer kan dan alleen grillen. Behalve grillen, kan je er mee barbecueën, een complete maaltijd maken en hij heeft zelfs een ovenfunctie. De complete maaltijd kan je maken bijvoorbeeld maken als je de bak in combinatie met de complete maaltijd functie gebruikt. De complete maaltijd is dan zo gemaakt. In de app kun je heel veel recepten vinden als je zelf even geen inspiratie hebt
De eerste keer dat ik hem gebruikt heb, was om een stuk zalm te grillen. Deze is heel lekker mals geworden. Doordat je een van de 9 automatische programma’s kan gebruiken, kan je eten eigenlijk niet mislukken! De kleurcode geeft aan wanneer je eten klaar is. Met kerst gaan we de gourmet functie uitproberen. Dit lijkt heel makkelijk te gaan, omdat het oppervlak 180 graden te open is. We hebben nog lang niet alles getest, maar ga met de 9 automatische programma’s die er zijn nog heel veel uitproberen.
Het reinigen van de grillplaten, lekbakken en de bakplaat gaat snel en eenvoudig, met de hand of in de vaatwasser!

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • makkelijk schoon te maken
  • app

Minpunten

• groot en neemt veel plaats in

WRJ 04-01-2024

Om te g(r)illen, zo handig!

Met de Tefal OptiGrill 4in1 lukt het zelfs mij nu om vlees en groenten te bereiden zonder dat het resultaat 'te gaar' (lees: aangebrand) is.
Ik ben absoluut geen ster in de keuken maar het juiste programma (de OptiGrill biedt 9 opties), waarna automatisch de temperatuur en bereidingstijd worden geregeld, dát lukt me nog wel.

Een zalmpje grillen? Bleek een kwestie van de knop met het visje in te drukken, wachten tot een signaal klinkt en de indicator van wit naar blauw licht verspringt, zalm op de plaat leggen, de OptiGrill dichtklappen en het bereidingsproces vervolgen met slechts een druk op: "OK".
Zoals reeds gemeld, past de OptiGrill de bereidingstijd perfect aan op de dikte van de stukken zalm waardoor deze goed gaar maar tóch sappig en mals geserveerd kon worden.

Op dezelfde manier lukte het om groeten knapperig en gaar te bereiden; Ondanks het paprika-symbool op de betreffende knop, werden mijn haricots verts perfect gegrilled. De grillplaat loopt overigens schuin af wat handig is om overtollig vocht/vet af te voeren maar datzelfde effect ook op deze dunne boontjes bleek te hebben. Dat was dus iets minder handig want vergde wat balanceerwerk om alles tussen de grillplaten geklemd te krijgen.

Dankzij de meegeleverde bakaccessoire, is het ook mogelijk om de OptiGrill als oven te gebruiken. Daarvan heb ik gebruik gemaakt om eerst zoete aardappels te bakken en vervolgens de barbecue optie aan te wenden om stukjes kip te roosteren.
Om zo'n complete maaltijd te bereiden, moet de OptiGrill wel in de handmatige stand gezet worden. Gelukkig is dit geen probleem aangezien de door Tefal ontwikkelde app (voor zowel Android als Apple devices beschikbaar) je stapsgewijs met duidelijke instructies én een timer waar nodig door het bereidingsproces begeleidt.

Die app is trouwens een ware inspiratiebron voor een veelvoud aan gerechten, inclusief desserts, die met de OptiGrill te bereiden zijn.
Een boodschappenlijstje voor de benodigde ingrediënten is eventueel automatisch samen te stellen.
Ook zijn gerechten te vinden middels te filteren op al dan niet reeds in huis gehaalde voedingsmiddelen. Super handig!

De grillplaten en de bakjes waarin vocht/vet wordt opgevangen, zijn afneembaar en daarom makkelijk af te wassen. De grillplaten kunnen desgewenst zelfs in de afwasmachine maar tot nu toe kreeg ik ze met een sopje en spons telkens goed schoon.
De OptiGrill zelf moet met een vochtige doek worden afgenomen aangezien daar na gebruik natuurlijk wel wat spetters op te vinden zijn. Een onderdeel wat ik wat lastiger vind om schoon te krijgen, is het metalen spiraal dat tussen de twee helften is aangebracht om een kabeltje te beschermen.

Over kabels gesproken: de stroomkabel is veel te kort!
Dit was heel even een domper bij het uitpakken van de OptiGrill want ik moest eerst een verlengsnoer aanschaffen voordat ik erachter kon gaan komen hoe handig dit Tefal product verder is.

Pluspunten

• Automatische aanpassing van tijd en temperatuur
  • Lekkere recepten in handige app

Minpunten

• Kort snoer
  • Veel opbergruimte nodig

pietemir 04-01-2024

Ideale toevoeging in de keuken

Het eerst wat opvalt bij het aannemen van de doos is het gewicht, dit voelt als een serieus stevig apparaat, dat is het ook!

Na het uitpakken nemen we de gebruiksaanwijzing erbij, deze is erg kort en geeft niet heel veel extra uitleg over het gebruik. Het bijgeleverde recepten boekje nodigt uit om aan de slag te gaan. We beginnen eenvoudig met een tosti, dit kan niet moeilijk zijn en dat is het ook niet, apparaat aanzetten, op de tosti-afbeelding klikken en wachten.
Dat wachten duurt lang, we checken of het allemaal klopt maar meer kunnen we niet ontdekken. En dan horen we een piep en kleurt de cirkel rechts op het apparaat naar einde voor verwarmen. De tost ham kaas er in en we wachten op de piep voor een gare tosti. Gaat prima, deze is krokant, de kaas goed gesmolten.

De volgende stap is de andere dag, hamburgers! We maken zelf de burgers van vers gehakt, ui, ei en paneermeel. Ook nu weer lang voor verwarmen op de burger-stand. Ook dit werkt perfect, ideale burgers, precies medium en nog sappig van smaak. Zelfde ervaring met de sate-varkenshaas de dag erop.

We leggen de lat een stuk hoger en maken de cheesecake vanuit de tefal-app. We komen er niet goed uit wat me met de oventemperatuur moeten doen. We proberen de laagste stand en maken in het ovengedeelte een cheesecake. Waarschijnlijk is er toch iets mis gegaan met de temperatuur want de cake stijgt te hard op en besjes zijn wat aangebrand. De smaak is verder prima!!

Conclusie is dat we hier een fijn apparaat hebben dat eenvoudig (als je het eenmaal door hebt) vlees gaar maakt, groente grilt, vis klaarmaakt en je ook van toetjes voorziet, wij zijn er blij mee!!

Pluspunten

• doet wat hij belooft
  • eenvoudig te reinigen

Minpunten

• erg zwaar

d***********@h********** 04-01-2024

Veelzijdige contact grill

Deze contactgrill heeft heel veel verschillende functies. Tot nu toe ben ik er heel blij mee. Je drukt voor een automatisch gerecht op het symbooltje. Bijvoorbeeld vis of kip. Dat zijn wel 9 verschillende symbooltjes. Vervolgens op start en als de grill warm genoeg is dan kan het gerecht erin. Ook dan komen er verschillende piepjes met kleuraanduiding. Dat is om de gaarheid te bepalen.Er zit een icoontje op zodat je bevroren producten ook op de juiste manier kan grillen. Er zit een mooie bakblik bij. Die kan je op vers manieren gebruiken. Met de plaat erop. Dan heb je een soort oven. Of de grill open geklapt. Dan kan je in de bakblik bijvoorbeeld aardappelen en groente doen en op de plaat vlees of vis. Ook kan je hem helemaal open klappen. Dan kan je erop barbecueën. Nou tot nu toe bevalt hij ons prima.

Marieke Hoogland 04-01-2024

Hele fijne contact grill met heel veel functies

Het is een veelzijdig apparaat waarmee je via een automatisch programma 9 verschillende producten kan grillen. Het kan ook handmatig ingesteld worden. Je hebt een bakblik die voor eenpans gerechten gebruikt kan worden of als oven. Je kan hem ook helemaal open klappen en dan kan je barbecueën

Pluspunten

• Grillen op 9 functies
  • Bakblik
  • Ovenfunctie
  • Barbecueën

Minpunten

• Groot apparaat
  • Zwaar apparaat

I**********@g******** 04-01-2024

Meer dan een grill …

De tefal optigrill 4in1 is geen gewone grill. Het is een mooi apparaat wat veel meer kan dan alleen grillen. Je kunt er een complete maaltijd mee maken als je de bak icm de complete maaltijd functie gebruikt.
De complete maaltijd is zo gemaakt. In de app kun je heel veel recepten vinden als je zelf even geen inspiratie hebt.
Mijn eerste gerecht was een heerlijk gegrilde kipfilet met gebakken krieltjes. Vandaag hebben we de grill gebruikt om nog wat te gourmetten. Dit gaat heel makkelijk doordat het oppervlak 180 gr te openen is.
Voor de lunch hebben we er een panini mee gemaakt wat kinderspel is met de automatische functie.
We hebben nog lang niet alles getest, er zijn 9 automatische programma’s die je tot je beschikking hebt. Hamburger, worst, gevogelte of een sandwich … hij heeft het allemaal. De platen, de bak en de opvang bakjes mogen in de vaatwasser, het apparaat maak je schoon met een vochtige doek.
Een klein minpuntje, opbergen is wel ff een dingetje. Hij is groot en zwaar en neemt daardoor veel ruimte in. Je kunt de grill niet vergrendelen en op zijn zijkant zetten. Zou dit wel mogelijk zijn dan was opbergen ook een makkie.
Ben heel blij met mijn tefal optigrill 4 in 1, morgen gaan we weer een nieuwe functie ontdekken.

Pluspunten

• Veelzijdigheid
  • Lang snoer
  • Extra bak voor het bereiden van maaltijden

Minpunten

• Geen vergrendeling

IBoua 04-01-2024

Een prachtige multifunctionele alleskunner!

Tefal heeft zichzelf overtroffen met deze 4-in-1 optigrill. Ik vind zelf dat dit apparaat goed verpakt is, komt met mooie accesoires en prachtig staat in je keuken, De grill heeft 9 automatische programma’s en ik heb er zelf een paar al uitgeprobeerd met goede resultaten. Je kan er heerlijk vlees mee grillen/bakken, ovengerechten maken en ook als pan gebruiken voor volledige maaltijden. Dit alles werkt supermakkelijk! Ook past de grill automatisch de baktijden en temperatuur aan voor de juiste garing van de losse onderdelen van het gerecht! Enige mogelijke punten van kritiek zijn het grote formaat (als je een kleine keuken hebt) en de persoonlijke smaak dat ik deze 4-in-1 liever in een zwarte uitvoering had gehad. Mocht dit voor een ander geen probleem zijn, kan ik geen reden bedenken waarom je dit apparaat niet in huis zou halen. Het kan meerdere bereidingswijzen, heeft automatische en manuele programma’s, heeft een goed groot bakoppervlak en is makkelijk schoon te maken/houden.

Pluspunten

• Gemak
  • Kwaliteit
  • Ontwerp

Minpunten

• Formaat
  • Liever een zwarte editie gehad

Daan87 03-01-2024

Hele fijne Grill

De Tefal OptiGrill 4in1 is een alles-in-één keukenhulp die met zijn intelligentie en veelzijdigheid mijn kookervaring echt heeft verrijkt. Het gebruik van de intelligente grill, barbecue, oven en de complete maaltijdfunctie in één apparaat is uitzonderlijk eenvoudig en intuïtief. Het testen van zowel de grill als de barbecue leverde uitstekende resultaten op. De grill zorgde voor perfect gegaard vlees met die klassieke grillstrepen, terwijl de barbecuefunctie een heerlijke rokerige smaak toevoegde aan mijn gerechten. Wat echt indrukwekkend was, is dat de kooktijd zich automatisch aanpaste om een complete maaltijd te bereiden. Deze functie maakte het mogelijk om tegelijkertijd vlees, groenten en zelfs aardappelen te grillen zonder dat ik me zorgen hoefde te maken over verschillende kooktijden. De bakplaat met een groot bakoppervlak en de mogelijkheid om 180° te openen is een ware zegen. Hierdoor kon ik moeiteloos verschillende gerechten bereiden en het apparaat gemakkelijk reinigen na gebruik. Bovendien is er een handige Tefal app die een geweldige aanvulling is op dit apparaat. Met de app krijg je toegang tot talloze recepten, kooktips en kun je zelfs de grillstanden aanpassen en updates ontvangen voor nieuwe gerechten. De 9 automatische programma's zijn een geweldige toevoeging. Mijn ervaring met de hamburger, rood vlees en visprogramma's was uitstekend. De grill paste automatisch de temperatuur en de kooktijd aan voor perfect gegaarde resultaten. Ik heb drie automatische programma's getest: hamburger, rood vlees en vis. Voor de hamburger kreeg ik een sappige, perfect gegrilde burger. Het rood vleesprogramma zorgde voor een mals stuk vlees en het visprogramma leverde heerlijk sappige visfilets op. Wat betreft de recepten, ik heb gebruik gemaakt van het receptenboekje voor inspiratie. Ik heb een heerlijke gegrilde kip met groenten, een smakelijke panini met gesmolten kaas en een perfect gegaarde zalm bereid. Allemaal waren ze een groot succes dankzij de veelzijdigheid en nauwkeurigheid van de OptiGrill 4in1.

Pluspunten

• Stefig
  • Precies

Minpunten

• Zwaar